İnternette Arayınız!

16 Kasım 2013 Cumartesi

Dershaneler Kapatılsın / Bekir AKKAYA

Birkaç gündür özellikle bir TV kanalı ve birkaç gazete hükümete karşı savaş açmış bulunmaktadır. Konu ise dershaneler…
                Bir vatandaş ve otuz yıldır eğitimin içersinde olan biri olarak dershaneler konusunda bir iki cümlede ben söz etmek istiyorum.
                Yine bir veli olarak iki çocuğumu değişik zamanlarda ve değişik dershanelere gönderen biri olarak bir düşüncemin olabileceğine inanıyorum.  Bilenin de bilmeyenin de söz ettiği dershaneler konusu sadece bugün değil benim yıllardır yaşayarak içinde bulunduğum bir durum zaten.
                Resmi rakamlara göre Türkiye’de 17 milyon öğrenci bulunmaktadır. Bu 17 milyon öğrenciden dershanelere gidenlerin sayısı yine
resmi rakamlara göre sadece %8’i (Yüzdesekizi) Yani 100 öğrenciden ancak sadece dershanelere giden öğrenci sayısı sadece 8 (sekiz) öğrenci. Geriye kalan 100 öğrenciden 92’si (doksan ikisi) dershanelerin adını bile bilmiyor.
                Birkaç yıl önce ziyaretime gelen dershane görevlisi biri “ dershanelerin önemine vurgu yaparak özelliklede fakir öğrencilere fırsat tanıdıklarını onları üniversitelere gönderdiklerini “ söyleyince itiraz etmiştim.
                Ben bunun böyle olmadığını biliyorum. Dershanelere iyi, zeki ve zengin aile çocukları gidiyor. Bunlarda Türkiye’nin her yerinde çok az sayıda öğrenci. Ve bu öğrenciler zaten okullarında da çok başarılı ve derece yapan öğrenciler. Ve her sınav sonucunda devletin resmi okulları ve devletin öğretmenleri unutturularak bu zeki öğrencilerin göğüslerine reklamlarını yazarak yine kendilerinin reklamlarını yapıyorlar. Allah aşkına gördüğünüz bu afişlerde işte kazandırdığımız öğrenciler dedikleri dershane listelerinde başarılı öğrencilerin kayıtlı oldukları hiçbir okul yok mu?
                Az sayıda da olsa dershanelere fakir öğrencilerde gidiyor. Benim tanıdığım başarılı bir öğrencinin ifadesi ile “Onların paralarını alarak zeki, başarılı ve zengin çocuklarına ziyafet çekiyorlar.  Hatta paralarına kıyamayan ve gezmekten de hoşlanan dershane
yandaşlarına Türkiye turu ve hatta yurt dışı turları düzenleniyor, ikramlar veriliyor.
                Bu kadar tantana çıkarılmasının kesinlikle dershaneler dışında bir nedeni olmalı. 17 Milyon öğrenciden sadece Bir buçuk milyon öğrencinin gittiği dershanelerin bu kadar abartılmasının kesinlikle başka bir nedeni olmalı. İddialı olmasın ama yakında asıl gerçeği hep birlikte öğreniriz.
                Bir eğitimci olarak son zamanlarda Milli Eğitimde yapılan değişiklikler ve sistem yenilenmesi başarılı olursa inanılır gibi değil. Bu yıl ilkini yaşayacağımız sınavlarla ilgili yapılan yenilikler eğer hayata geçirilirse zaten dershaneler devre dışı kalıyor.  Dershaneler kapatılmasın diyenlerin asıl maksadı “çöküşmüş milli eğitim eski sisteminin değişmesinden rahatsız olanlar” gibime geliyor. Dershanelerin arkasına sığınarak, söyleyemediklerini bu yolla söylemeye çalışıyorlar. Oysa benim anladığım kadarıyla bir düzenleme. İster istemez eğitimin yeni omurgası oluşturulurken bazı kanuni düzenlemelerde gerekiyor. Hükümette bana göre bunu yapıyor. Arzu edilmese de kendiliğinden dershaneler kapatılıyor.  
                Zaten öyle değil mi? Dershaneler Milli Eğitimin yenilenmemesi nedeniyle okulların başarısızlıkları yüzünden hayat bulmamış mıydı?  Dershaneler bir eksiklikten doğmamış mıydı?
                Bu böyleydi. Öyle ise şimdi sanki 17 milyon öğrenci dershaneye gidiyormuş gibi bu tantana, bu iktidara saldırı niye?
                Dünden bu yana bu dershaneler kesinlikle kapatılmalıdır. Bir ülkede kesinlikle iki başlı bir eğitim olamaz. Okullar ve sınıflar olması gerektiği gibi olur. Öğretmenlere iyi bir yatırım yapılır. Maddi ve manevi moralleri düzeltilir. İyi bir öğretmen, iyi bir müfredat ve iyi bir okulla birlikte Türkiye’nin her yerinde aynı verimi almak mümkündür.
                Bu dershane mantığı ile çocuklarımızı yarış atı gibi ruhsal yönlerini kimsenin bozmaya hakkı yoktur. En başarılı öğrenciler bile hangi üniversiteyi kazanırsa kazansın ruhları ölmüş psikolojileri bozulmuş olarak ömürlerini tüketiyor. Birinci olsalar da başarılı olamıyorlar. Bununda ötesinde ailesinin parası olmadığından dershaneye gidemediği için eziklik duyan ve isyan eden bir çok çocuk tanıyorum.
                İki gündür bir televizyon kanalında dershaneler konusunda abartılı ve bir o kadar yanıltıcı haberleri izlerken hayretler içersinde kaldım. Bu kadar kasıtlı , bu kadar taraflı ve abartılı haberler bana çok ilginç geldi. “Hoşgörü” kelimesinden uzak, diyalogdan nasipsiz bir söylem.
                Sonra bu dershaneler sadece bir kesimin ya da bir grubun değil ki. “Milli Eğitimdeki yanlışlıkların tartışılması gerekirken, okullar nasıl başarılı olunur” a kafa yorulması gerekirken işi “DERSHANELER GİDERSE TÜRKİYE ÇÖKER” mantığını ülkenin meselesi haline dönüştürmek bana önümüzdeki günlerde ilginç şeylerin olabileceği ihtimali veriyor. İleriki günlerde çok şeylere şahit olacağız. Yoksa bana göre dershane olayı kesinlikle hiç ama hiç önem arz eden bir durum değildir.
                Dershanelerin arkasına sığınarak siyaset yapmak, siyaset yaparken arkadan dolaşmak ve dün karşı olduklarına sığınmak ne anlama geliyor.
                Bir vatandaş olarak benim siyaset yapmak hakkımdır. Bunun bir yolu vardır. Ve bu yasalarla belirlenmiştir.  Ticarette böyledir, başka şeylerde.
                Ya bir partiye üye olursunuz ya da var olan partileri beğenmez yeni bir parti kurar beğenmediğiniz iktidara karşı muhalefet yaparsınız. Sandıktan çıkar iktidar olur ve ülke yönetirsiniz.
                Koca koca mektepler bitirmiş koca koca adamların konuşmalarını dinlerken hayretler içersinde kalmamak mümkün değil.
                Sizler hala “Benim adamım, bizden biri” devrinde iseniz çok gerilerde kalmışsınız. Zaten Türkiye şu anda bu kafaları değiştirmek için yola girmiş durumda…
                Problem olan adam değil sistem meselesi. Kanunların yenilenmesi, proğramların güncellenmesi meselesi.  Adam gibi proğram yapar, okullarda ya da kurumlarda uygular “sizin adam benim adam” meselesine bakmaz yanlışlık varsa adamı değil kanunun eksikliklerini giderirsiniz.
                Türkiye’e eğitim sakat mı ? Evet. Dershaneler çok mu? Evet…
                Yapılacak işlem eğitimi düzeltir, dershaneleri de kaldırırsınız. Bunu kim yapar? Tabi ki meclis, iktidar ve muhalefet.
                Kanun yaparken de eskiden olduğu gibi bugünlerde kimse TV, GAZETE aramaz. Geçti o devirler.  
                Son günlerde birileri dünün amiral gemisine soyunuyor. Kendilerinde güç olduğunu düşünüyor. Öyle ise parti kurulur, siyaset yapar bizler de gerekirse oy vererek sandıktan çıkarır ve iktidar yaparız.
                Öyle bir durum yoksa yasalara uymak herkesin görevidir. Bu ülkenin hem iktidarı ve hem de muhalefeti bugün görevdedir. Kimse de kendini kanunlar üstünde görmemelidir.
                Dershaneler konusunda bugün için şunları öğrendim.
1.       “Diyalog” denilen şey bir palavradır. Müslümanlar arasında yapılamayan bir diyalog başka din mensupları ile yapılamayacağı kesinleşmiştir.
2.       “Hoşgörü” kelimesi uzaktan yakına gelindikçe anlamını yetirmekte, çıkar söz konusu ise gökyüzüne uçmaktadır.
3.       Şu anda iktidarın gerçekten iktidar olduğu bir şey yaparken TV ve Gazeteleri aramadığı kimseden izin ve icazet almadığı bu devrin de şimdilik ortadan kalktığı anlaşılmıştır.
4.       Hala Türkiye’de bir kesimin bazı alışkanlıklarını sürdürmek istedikleri, bugüne alışamadıkları direndikleri görülmüştür.
5.       Şu ana kadar iktidar dershaneler konusunda yumuşak geçiş yapmayı düşünürken, bu yayınlardan sonra çok sert bir geçiş uygulayarak dershaneleri kesinlikle kapatma yoluna gidecektir.
6.       Birileri 28 şubatta bilinçli bir şekilde sınıfta kalmış ve şu anda aynısının tekrarını istemekte, fakat yanıldığını ileriki günlerde görecektir.
7.       İki Soru: Adıyaman Menzil Cemati’nin ya da Mahmut Efendi Cemaatinin bir günlük gazetesi  var mı?  Bu konuda bu yazıyı okuyanlardan bilgi istiyorum.
8.       Bildiğim kadarıyla Semerkant TV Adıyaman Menzil Cemaatinin. Bu televizyon kanalı Dershaneler konusunda ne düşünüyor…
9.       Şu anda iktidar gerçek manada Dershaneler konusunda aldığı kararla muktedir olduğunu gerçek manada gösterecek, iki kesiminde söylemlerini boşa çıkaracaktır.  Bu iki kesimden biri mevcut iktidarı bir kesimle ilişkilendirenler, diğeri ise bu bizim iktidarımız bizim adamlarımız diyenler…
Önümüzdeki günlerde  seçim var. Bu seçim iktidar partisinin dershaneler konusunda aldığı kararlar sonucu oylarda bir azalma ya da artırma olur mu? Kesinlikle olmaz…Bugün bu dershaneler konusunda bu kadar abuk sabuk yayın yapanlar kendilerinde bir güç hissetseler eminim parti kurarlar…Seçimlerin sonucunda haklı olduğumu kesinlikle göreceksiniz…

Bekir Akkaya/ Kumru/16 Kasım 2013

Bekir AKKAYA / Kumru Haber

1 yorum:

  1. Eğitimin kötü olup dersanelere ihtiyaç duyulan sistemlerde dersaneler arası ticari rekabette kaçınılmaz olarak gelinecek nokta şüphe,şaibe, içsel bilgiye erişim, etik ve yasa dışıliktir. Her sınav türü ve döneminde benzer konular toplumu yormaktadır. Çözüm tüm eğitim alanlarında köklü düzenlemeler ve dersanelerin kapatılmasıdır.
    Fethi Yılmaz yazdı 04.03.2019
    Tıpta Uzmanlık Sınavı sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu. Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA sınava giren hocalarının soruları ezberledigini ifade etmişti. CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
    ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti: ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir.
    Orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç olduğundan sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”
    2019-TUS sorularının sızdırıldığı iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor. Uz. Dr. Sami Selçuk Biricik, kurucu olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve DUSDATA sitesinde yazarlık yapıyor İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı" yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Uz.Dr.Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor. Sami Selçukbiricik, Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.
    Türkiye geçmişte ÖSYM sınav hırsızlıklarıni geçmişte çok yaşadı. Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.Fethi Yılmaz Odatv.com

    YanıtlaSil