İnternette Arayınız!

22 Ocak 2021 Cuma

Ordu İmam Hatip Lisesi'nin Tarihcesi

Ordu merkez İmam-Hatip lisesi 1966-1967 öğretim yılında eski merkez orta okulu (Sonraki adı merkez ilköğretim Okulu) Bahçesinde bulunan ve bir süre sağlık koleji olarak da kullanılan barakalarda eğitim ve öğretime 150 öğrenci ile başlamıştır.

Bu sıralarda "Ordu İmam-Hatip Okulu öğrencileri koruma ve yaşatma Derneğince Subaşı mahallesinde (Şimdi Yeni Mahalle) temin edilen 10 dönümlük fındık bahçesi kırılarak şimdiki binamızın temeli atılmıştır. İki öğretim yılı söz konusu barakalarda eğitim öğretimini sürdüren öğrencilerimize 1968/69 öğretim yılında zemin katı ve 1.katı bitirilen binamıza taşınmışlar,bir yandan eğitim öğretim sürdürülmüş ve bir yandan da inşaat devam etmiş ve nihayet 1970-71 öğretim yılında tamamlanmış ve 24 derslik olarak hizmete girmiştir.

1975 yılına kadar okul binamızın çatı katı yatılı pansiyon olarak kullanılmış ve Devlet tarafından okul bahçemizin doğu kısmına 1.katı yemekhane ve idari kısımlar,2.ve 3.katı yatakhane olarak 3 katlı 180 kişilik yurt binası hizmete girmiş ve okul binamızın çatı katındaki yatakhane uygulamasına son verilmiştir.

1987 yılında okul binamızın öğrencilere yetersiz gelmesi nedeniyle okul bahçesine Ordu İmam-Hatip Lisesi Yaptırma Derneği tarafından 18 derslikli ikinci bir öğretim binası temeli atılmış ve bodrum katı yapılınca Milli Eğitim bakanlığına devredilip Devlet dernek işbirliği ile 1994/95 öğretim yılında tamamlanıp toplam 42 derslik kapasitesine ulaşılmıştır.

Okul arsamız üzerine 1970 'li yıllarda zemin katı konferans salonu ve üst katı mesleki açıdan yetişmesi için tatbikat camii olarak kullanılmak üzere bu günkü "İmam-Hatip Lisesi Tatbikat Camii" Okulu ilk yaptıran dernek tarafından okulla bütünlük arz etmesi düşünülerek yaptırılmış ayrıca halkımızın istifadesine de sunulmuştur.

Din öğretimi genel müdürlüğünün 29 Eylül 1995 tarih ve 352/540 sayılı yazılarıyla 1995-1996 öğretim yılında Anadolu İmam-Hatip Lisesi olarak lisemiz bünyesinde Eğitim ve Öğretime açılmıştır.30 Eylül 1997 tarih ve 300/13764 sayılı Ordu Milli Eğitim müdürlüğünün yazıları ekindeki Valilik oluru ile Cumhuriyet Mahallesindeki vakıf binasına 10 Kasım 1997 tarihinde taşınmış olup halen eğitim ve öğretime aynı binada devam etmektedir.

1999-2000 öğretim yılında öğrenci sayılarındaki azalma nedeniyle Anadolu kısmı tekrar merkeze taşınarak ek binada öğrenimine devam etmiştir.

Okulumuz hem mesleğe hem de yüksek öğrenim kurumlarına öğrenci yetiştiren bir orta öğretim kurumudur.Mezunlarımızın büyük bir kısmı Diyanet İşleri Başkanlığı teşkilatında çalışmaktadır.Her yıl %20-30 arası öğrencimiz ÖSYM sınavlarını kazanıp Üniversitelerin çok çeşitli fakültelerinde tahsil yapmaktadırlar.

1995/96 öğretim yılından itibaren "Ordu Merkez İmam_Hatip Lisesi ve And.İ.H.Lisesi"olarak adı

değişen okulumuz 2 öğretim binası bir yatılı yurt binası,konferans salonu ve tatbikat camii ile birlikte komple bir Eğitim ve Öğretim yuvasıdır.30 yıldır ülkemizin ve özellikle güzel Ordu 'muzun kültürel gelişmesinde önemli yer almış olan okulumuz bundan sonrada bu yerini koruyacak ve daha da ileri götürecektir.

1966-67 Öğretim yılında öğretime başlayan okulumuzdan bu zamana kadar orta kısımdan 4877 öğrenci, lise kısmından 4204 öğrenci Anadolu orta kısımdan 171,Anadolu İmam-Hatip lisesinden 62 öğrenci olmak üzere toplam 9314 öğrenci mezun olmuştur.

Çeşitli nedenlerle okulumuza kaydolup tasdikname ile ayrılan öğrenci sayısı 4458 dir. Bu güne kadar okulumuza kayıt olup mezun olan veya tasdikname ile ayrılan toplam öğrenci sayısı ise 13772 olarak tespit edilmiştir.

KAYNAK : http://okulweb.meb.gov.tr/52/01/191168/index.html
-----
©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder