İnternette Arayınız!

24 Haziran 2013 Pazartesi

Atları Konuşturan Adam Zaloğlu Rüstem/Haber

İki gün önce Zaloğlu Rüstem Ağa olarak tanınan Çokdeğirmenli Cemal İşcan’ı ziyarete gittik. Dostum Harun Muslu Zaloğlu Rüstem için “Atları konuşturuyor ve horozların dilinden anlıyor.” Derdi de inanmazdım. Ama gördüklerim karşısında inanın hayrete düştüm.


Çevresinde Zaloğlu Rüstem Ağa diye bilinen Cemal İşcan 30 yıldır atlarla uğraşan birisi. Karadeniz Bölgesinde tüm at yarışlarına katılarak onlarca ödül almış. Yarış aleminde ne tanımadığı ne de onu tanımayan kimse var. En önemli özelliği ise atların dilinden anlaması.

Zaloğlu Rüstem sadece atlara değil Horozlara da büyük ilgisi var. Nasıl atlarla ilgili tüm ayrıntıları biliyorsa aynı şey horozlar için de geçerli. Bir ara anlamadığımız bir sesler çıkardı akabinde kendisinin gözü gibi koruduğu horuz yanımıza çıka geldi. Bizlerin bakışları arasında horozun kulağına bir şeyler fısıldadı ardından horoz tam otuz beş saniye öttü. Ötmesini ancak horuz yere bayılınca kesti.
               Çokdeğirmenli Cemal İşcan horozları Kırıkkale’den getirdiğini ifade ederek “ Bu horozlar öyle bir horozdur ki bunlar Denizli’den getirilip Kırıkkale’de farklı bir tür oluşturuluyor ve ben de şimdilik burada yaptığım değişik bir yöntemle daha da farklı bir tür oluşturuyorum. Geliştirdiğim bir metotla da konuşamadığı halde benim dilimden anlayan bir “Horoz türü” geliştirdim. Ve bu horozlar yetişkin bir evlattan öte beni dinler
ve benim her söylediğimi yerine getirir.” İfadelerini kullandı.

Cemal Emmi’nin at ve horozlara düşkünlüğünün dışında 30 çeşit mesleği de bulunuyor. İyi bir sıvacı. Evinin önünde traktörden tutun taksiye kadar her türlü aracı var. Askerde şoför olmasına rağmen bugüne kadar bu araçları kullanmayarak her yere atı ile yolculuk yapıyor.

“Hizmet edersen, hizmet görürsün. Hürmet edersen hürmet görürsün, Saygılı olursan saygı bulursun.” sözlerini özellikle vurgulayan Zaloğlu Rüstem Ağa yedirme –içirme konusunda son derece cömertliği ile biliniyor. 

“Bir de şu son atını görelim” dediğimiz de bır ıslık çaldı ve at ağıldan bir kuzu gibi hepimizin yanına gelerek kendi aralarında bizim pek anlamadığımız bir lisanla on dakika sohbet etti. Rüstem Ağa misafirlere Hoş geldin demeyecek misin deyince de hayvancağız üç kez boynunu bizden tarafa eğerek “hi hi hi” diye sesler çıkardı. 

Hemen akabinde öte taraftaki horoza misafirleri alkışla diyen Cemal Ağa’nın sözüne karşılık horuz bizlere karşı dönerek önce kanatlarını çarptı ve ardında Zaloğlu Rüstem Ağa’nın gururla ve bizlerin şaşkın bakışları içersinde bu kez tam 45 saniye öttü.

Rüstem Ağanın ikram ettiği çayları içip ısmarlaşmamızın ardından ziyaretimiz son buldu. Bekir AKKAYA/Kumru Haber /Kumru/ 6 Haziran 2010- 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder