İnternette Arayınız!

13 Haziran 2013 Perşembe

Hergele - Şiir / Bekir Akkaya

Hiç emek vermedi pahalı sattı.
Yemin billâh etti, çok yalan kattı
Sıkıştığı yerde attı da attı.
Uzaktan göründü bak şu gelene.
Mahalleyi sulandırdı hergele…

*******
Bir camiye gitti, yalandan kıldı.
Bilmediği şeydi, kıldı da kıldı.
Hacı gördü hoca gördü sarıldı.
Fetvayı bastırdı, dağıttı yine.
Mahalleyi karıştırdı hergele.

*******

Ben sizdenim dedi, öteye geçti.
Meyhaneye gitti içti de içti.
Davette yedikçe kendinden geçti.
Sofranın başına oturdu yine.
Kafaları karıştırdı hergele.

*******
Tevbe şükür dedi, yalan konuştu.
Bulduğu kazları yoldu da yoldu.
Ne oradan oldu, ne şurdan oldu.
Güçlü gördüğüne takıldı yine,
Kafaları karıştırdı hergele…

*******
Resmi çıkanları dayımdır dedi.
Hiç helal bilmedi, hep haram yedi.
Ne adam tanıdı, ne dost belledi.
Bir yolunu buldu, yine sahnede.
Mahalleyi karıştırdı hergele.

*******
Bir ora bir bura, hep laf taşıdı.
Ebilerle şakıdı da şakıdı.
Çok şımardı bazen, çok sakarlaştı.
Ettiği tövbeyi bak bozdu yine.
Mahalleyi karıştırdı hergele.

*******

Bazen uçtu uçtu, bazen de sürrtü.
Düne kadar ipsiz, tam bir züğürttü.
Davarda otladı, inekte güttü.
Geçmişi unuttu, şimdi sahnede.
Mahalleyi aşağıladı hergele.

*******

Ne ilkesi belli, ne duruşu var
Oturma özürlü tam da bir hıyar.
Ne saygıdan anlar, ne sözden anlar.
Bacağı amuda, kaldırdı yine.
Mahalleyi utandırdı hergele.

*******
Fitne fesat durmaz eker de eker.
Kulunu çağırır, hep teker teker.
Bulunduğu yere şerrini döker.
Hayırlı bir işte olmadı yine.
Şeytanı da unutturdu hergele.

*******
Üstadı azamlık, almak demektir.
Tıkıştırmak, atıştırmak yemektir.
Çıkardır, paradır cep doldurmaktır.
Hak etmediğini bak aldı yine.
Mahallenin yüzkarası hergele.

*******
Akkaya Bekirim hergele yazdım.
Yazdım yazdım ama az bile yazdım.
Bir e-mail aldım, çok fazla kızdım.
Tevbemi tekraren bozdurdu yine.
Sözümüz bitmedi, bilsin hergele…
            Bekir AKKAYA/ KUMRU/Ocak-2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder