İnternette Arayınız!

13 Haziran 2013 Perşembe

Kendime Öğütler - Şiir / Bekir AKKAYA

Bu kez sizlere 25.07.1976 Pazar günü “Kendime Öğütler” adında yazdığım bir şiiri sunmak istiyorum. Bundan tam 32 yıl önce yazdığım bu şiiri yaz tatilinde moralimin bozuk olduğu bir günde Fizme – Karapınar Mahallesinde bir mısır tarlasının içersinde yazmıştım. İşte söz konusu o şiirim.

KENDİME ÖĞÜTLER

Kendim bu yolumuz bir hayli uzak.
Uzak yolu bırak tez gidemezsin.
Gidilecek yerler vahşi ve çorak.
Bu gidilecek yeri sen bulamazsın.

*********
Bu inat düşünce seni yok eder.
Bırak bunları da biraz beri gel
Bu işler kötüdür az kendine gel.
Bu inatla sen iş beceremezsin

*********
Gönül dedim sana kıl namazını.
Büyük sözüne git tut ramazanı.
Nefis kötü şeydir aldatır seni.
Kaybolduğun dağda yol bulamazsın.

*********
Annen ihtiyardır baban ihtiyar.
Sözünü dinleyen olur bahtiyar.
Gönül dediğin de vefasız bir yar.
Deşilir yaralar sardıramazsın.

*********
Anaya söz deme babaya laf yok.
Onlara iyilikte sevapların çok
Bir de of dedin mi lanetliksin çok.
Cehennemden başka yer bulamazsın.

*********
Gönül el işidir karışma sakın.
Bırak vahşiliği sakinlik takın.
Hepsi bir değildir kulları Hakkın.
Söz söylemekle laf geçiremezsin.

*********
Gen gönül gidelim Haktan tarafa.
Bırak kötüleri at bir tarafa.
Adım Bekir ise Soyadım Apa.
Bu kafayla bir yol kat edemezsin.

*********
Gönül sen incitme Anne Babanı
Kötü söz söyleme onları tanı.
Sonra kapı komşu akraban tanı.
Yoksa uçurumdan kurtulamazsın.

*********
Gönül nefis dedin gittin meyhane.
Ne bu kahve dedin ne de kerhane.
Deliye dönmüşsün git tımarhane.
Bu gidişle fazla yaşayamazsın.

*********
Çevreni üzersin kimsem yok dersin.
İyi söylemezsin kötü çok dersin.
Günün her saati bumudur dersin.
Bu dersi okumakla beceremezsin.

*********
Gönül gel diyorum atanı tanı.
Anayı üzenin yoktur vatanı.
Gönül sende yok mu soyluluk kanı.
Bu gidişle Hakkı sen bulamazsın.

*********
Gönül tatlı dille lafı az konuş.
İki söz dinlersen sen birin konuş.
Gönül gittiğin yol fazlaca yokuş.
Yokuşu çıkmayı beceremezsin.

*********
Bırak dedi kodu fazla laf etme.
El yanlış da ise sen bari gitme.
Sormayın kimse sakın söz etme.
Çok konuşursan bil ki yükselemezsin.

*********
Bırak fazla uyku ölüler için.
Gönül haram yeme helaldan için.
Allah’ım Kuranı göndermiş niçin.
Gönül okumadan kurtulamazsın.

*********
Fazla yemek yeme konuşma fazla.
Tutumlu ol gönül çalış çok fazla.
Namaza devam et kış ile yazla.
Gönül başka türlü yol bulamazsın.

*********
İbadet et gönül bırakma namaz.
Aklını çok kullan olma sen gamaz.
Boş zamanlarında çok oku çok yaz.
Kalemi iyi kullan yazdıramazsın.

*********
Anlayana sivri sinek saz derler.
Gönül anlamayana davul az derler.
Sana iyi günler bana “yaz” derler.
Ben Bekirim sen hiç anlayamazsın.

Bekir Akkaya(Apa)
25.07.1976
Aşağıdamlalı (Fizme) -Karapınar Mahallesi/Kumru
Bekir AKKAYA’nın Not Defterinden…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder