İnternette Arayınız!

9 Ocak 2021 Cumartesi

Memleketim /Ekrem Saygı

Memleketim, Köyüm, doğup büyüdüğüm evim
Çamuruna belendiğim sokağım, İlçem Kumru’m
Her şeyleriniz yerli yerinde, yerinde bütün nesneler
Lakin büyüklerimiz gitti gideli boşalmış sokaklarınız
Kapılar kilitlenmiş, her yer yapayalnız
Ambarda mısır, tarlada lahana, kilerde patates yok
Ocaklarda ateş yok, bacalar tütmez, dam altında odun yok
Misafirin oldum ve gezindim durdum boş sokaklarında
İçimdeki coşku dolu çocuğu aradım, o da yok…
****
Bilir misin
Bedenim uzak olsa da, ruhum senledir
Ey yaşayan canlar, yüreğim sizinledir
İşte geldim, mevsim kış bembeyaz örtü
Kabul et, ey memleketim
Karda ayak izlerimi bırakıyorum sana
Üşüyen ellerimi bırakıyorum
Gözlerimi bırakıyorum gün ışığında
Düşüncelerimi bırakıyorum saçma sapan
Düşlerimi bırakıyorum gecenin karanlığında
Muhabbetlerimi bırakıyorum sana
Sevgimi, saygımı ve dostlarımı bırakıyorum
Annemi bırakıyorum
Akrabalarımı bırakıyorum hasta yataklarında
Geldim, gülünü okşadım ”Bismillah…” dilimde dualar
Bir avuç toprak oldum
Bir avuç toprak aldım serptim üstüne
Babamı bırakıyorum köyünün mezarlığında
****
Köyüm İlçem Kumrum Memleketim
Duruşunda asalet vardı önceden senin
Muhabbetler vardı, sevgi vardı, saygı vardı
Gönüller bir hoş olurdu akşamlarında
Şimdi yozlaşmış gördüm canlarını
İş bilmezler geçmiş işlerin başına
Değerleri tüketmekte değersizler
Zemherinin soğuk yeli vurur şimdi solgun yüzlere
Esrarengiz kalabalıklar gördüm sokaklarında
Huzursuz gördüm çehrende gezinen insanları
Yardımına muhtaçtır her biri, diğer birilerinin
Lakin bir adım ileriye gitmezler, hep beş adım geri
İzlerimi gördüm sokağında, taş döşeli kaldırımlarında
*******
Eskiden hiç olmazsa bir öğretmenevin vardı
Kimse bilmese de, bilmek istemese de ben bilirim
Kim sebep olmuştu, ne çok meşakkati olmuştu
Dinlerdi... geleni ağırlardı, gideni uğurlardı
Orada akşamları ne güzel muhabbetler olurdu
Şimdi darmadağın olmuş öğretmenlerin, amirlerin memurların
Toplanacak bir yerleri de yok
Toplayacak birileri de yok
Müdavimidirler şimdi ayrı ayrı, kahve köşelerinin
****
Bir şey daha gördüm ki, evlerin boşalmış
Dediler ki, tam seksen daire şimdi boş kalmış
Ekmeğini yer, çanağına edercesine
Sahile inmiş öğretmenin, amirin memurun, esnafın
Çayını içerler çıtkırıldım kafelerinde komşu ilçenin
Herkes muzdariptir senden, lakin hepside suçlu ve sen yalnız
Muzdariptir insanlar senden, birbirlerinden
Misafir geldim, işte gidiyorum, nefes nefes çektim ciğerime
En derinlerinden…
Ekrem SAYGI
31.01.2018 Kumru
©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder