İnternette Arayınız!

24 Ekim 2017 Salı

Baba Mustafa (Mustafa Karaoğlanoğlu) ve Şiirleri / Bekir AKKAYA

MUSTAFA KARAOĞLANOĞLU (BABA MUSTAFA)NIN ŞİİRLERİNİ YAYINLIYORUZ/BEKİR AKKAYA

BABANIN YERİ LOKANTASININ SAHİBİ BABA MUSTAFANIN ŞİİRLERİ. KENDİSİNE ALLAH RAHMET ETSİN...

Elimde yaprakları solmuş ve bir o kadar özenle korunmuş bir defter var. Defter deri ciltli olup kapağı çevirdiğinizde ilk sayfasında bir asker fotoğrafı. Hemen fotoğrafın altında lale resimleri yapılmış bir yazı “ŞİİR DEFTERİ”
Aynı sayfada en alt sağ köşede Mustafa Karaoğlanoğlu, 6. Zh.Tuğ.Ord.Bl / KANDİLİ yazan bir adres. Defterin ilk yaprağını çevirdiğinizde son derece düzgün yazılmış bir yazı.

AÇMA
Açma bu defteri gözyaşı bulursun
Okuma bu satırları hıçkırıktan boğulursun
Sanma ki bu deftere derdimi yazdım.
Derdimle bak beri bağrımda kazdım.
Açma bu defteri bağrım yanıktır.
Okuma bu satırları sevgilimden ayrılıktır.

Her ne kadar elimdeki defter “AÇMA” başlığı ile yazılmış satırlarla başlasa da sayfaları itina ile açarak birbirinden güzel şiirleri okuma imkânınız oluyor. Bu defter iki yıldan bu yana bende. Yani bu defterdeki şiirleri ben iki yıl öncesi okuma imkânım oldu.
Hemen masamın üzerinde Şair Kamil Yüce’nin Gönül Bahçesi isimli şiir kitabı mevcut. 180 sayfalık şiir kitabını okurken sayfa 167’de “BABA MUSTAFAM” adında 20 kıtalık 09.04.2002’de yazılmış bir şiirle karşılaştım.
Bu şiir kitabında bu şiir kim için yazılmış diyorsanız hemen söyleyeyim. Elimde bulunan şiirlerle dolu defterin sahibi ve hepimizin tanıdığı BABANIN YERİ LOKANTASININ SAHİBİ BABA MUSTAFA adıyla bilinen Mustafa Karaoğlanoğlu’na.
Peki, Baba Mustafa Kimdir?
9 Nisan 2001 yılında vefat eden Baba Mustafa ismi ile bildiğimiz Mustafa Karaoğlanoğlu 1948 yılında Fatsa’nın Gölküy Köyü’nde dünyaya gelmiş. Annesinin adı Şakir ve Babasının adı ise Asiye’dir.
Elimdeki şiir defterinden anladığım kadarıyla 1969 yılında askerliğini tamamlayan Mustafa Karaoğlanoğlu asıl mesleği olan aşçılığının yanında , şiir yazamaya 1969 yılında başlamış.
Baba Mustafa’yı çok yakından tanıma
fırsatım oldu. Aynı apartmanda vefat edene kadar komşuluk yaptık. Gerçekten Baba Mustafa kimseye nasip olmayacak kadar Baba biriydi. “BABANIN YERİ” adında bir lokantası vardı. Vefatına kadar işinden hiç taviz vermedi. Ve gönül adamlığı kendisini tanıyanlar tarafından “BABA” lakabıyla tanınmasına vesile oldu. Bütün Kumrulular tarafından “Baba” ve BABA MUSTAFA olarak gönüllere yer etmişti. Baba Mustafa adı ile bilinen Mustafa Karaoğlanoğlu’na Allah’tan rahmet diliyorum. Mekanı cennet olsun.
Birleşik Yayıncılığın yayınladığı Şair Kamil Yüce’nin Gönül Bahçesi şiir kitabında kendine yer edinen değerli insan Baba Mustafa’nın, aşçılığının yanında muhteşem bir şair olduğunu görmem beni çok duygulandırdı. Bunun üzerine Baba Mustafa’nın değerli eşi Güleser Ablama defterdeki bu şiirleri yayınlamak istediğimi söyledim. Ve yine Baba
Mustafa’nın Mühendis Oğlu Şakir Karaoğlanoğlu’na da durumu bildirdim. Kendilerinden izin alarak şimdi rahmetlik olan Mustafa Karaoğlanoğlu, yani Baba Mustafa’nın kendi el yazıları ile yazmış olduğu şiirleri sizlerle sitemizde paylaşmaktan son derece mutluyum. Yine hemen söyleyeyim; şiirlerin tamamı yayınlandıktan sonra da kitap haline getirileceğinin de bilgisini şimdiden duyurmuş olalım.
Sayfalarımızda yazılanların bir bir kitaba dönüşmesinden son derece memnunum. Kumru kültürüne gücümüz nispetinde katkı yapmanın keyfini yaşıyorum.
Tekraren Baba Mustafa Karaoğlanoğlu’na Allah’tan Rahmet dilerken, değerli ailelerine de bu defteri bizlere iletmelerinden dolayı da son derece teşekkür ediyor, bizleri takip edenlere de sevgi ve saygılarımı iletiyorum…Bekir AKKAYA/14 Mart 2009/KUMRU HABER/ KUMRU
Editör : Bekir AKKAYA


HASRET DESTANI / Mustafa KARAOĞLANOĞLU



Asker oldum ayrıldım sizden
Sılamın hayali gitmiyor gözden
Mektup geç geliyor düştük mü gözden
Oğlunu mektupsuz bırakma anne.
******
Asker oldum diye unutma beni
Canımdan çok fazla sevdim sizleri
Haftada mektupla sevindir beni
Gurbette mektupsuz bırakma anne

*****
Bu ayrılık beni yaktı pişirdi
Annemden babamdan ayrı düşürdü
Gurbet şarabını verdi içirdi
Hayalim gözümde tütüyor anne.

*****
Sizi üzgün görmek beni öldürür
Dost ağlatır beni düşman güldürür
Destan hayalimi bildirir
Ağlama anne gelirim bir gün.

*****
Oğlun destanı bağladı kara
Ayrılık içimi eyledi yara
Askere her zaman lazımdır para
Biraz harçlık gönder olmaz mı baba.

*****
Nice mektup yazdım eşe ve dosta
Yollara çok baktım gelmiyor posta
Garip bülbül gibi kaldım kafeste
Kader böyle imiş ne diyem anne.

*****
Askere verdiler beş Dakka mola
Yazdım mektubumu gönderdim yola
Gönderdiğim mektuplar vardı mı size
Kesmeyin mektubu sakın acele.

******
Posta gelince yanına koşuyorum
Mektubum gelmiyor ona şaşıyorum
Hiç kalmadı dünyada eşim dostum
Kaderim böyleymiş kime ne diyem.

*****
Mevla’m şu gurbette verme ölümü
Bıraktım sılada nazlı gülümü
Görmeden hayatta yummam gözümü
Sıladan ayrılmak iyi olmuyor.

******
Gurbetin kahrını çekmeyen bilmiyor
Bekliyorum postayı mektup gelmiyor
Hayalim yaşarken ümit kalmıyor,
Sizleri çok fazla özledim anne

******
Erzurum dağlarına kurdular çadır
Çavuş onbaşılar düzerler tabur
Tanrı bizlere de veriyor sabır
Üzülme anneciğim gelirim bir gün

******
Beklerim vatanı bakmam halime
Bu vatanı bırakmam düşman eline
Canla çalışırım verilen vazifeme
Önce vatan sonra siz ağlama anne.

******
Ayrıldım sizden vardım tabura
Allah yardım eder asker olana
Oğlun selam eder her gün sizlere
Ağla anne gelirim bir son baharda…

Mustafa KARAOĞLANOĞLU/KANDİLLİ/1969


ÇEKEMEM/ Mustafa KARAOĞLANOĞLU


Alçaklara konmaz yükseklere uçarsın
El alem demez herkese dert açarsın
Güzelin birini kor, birine geçersin
Ben senin kahrını çekemem gönül

Durup dinlenmeden bulanıp coşarsın
Aşk deryasında kollarını açarsın
Tomurcuk gülsün, gurbet elde açarsın
Ben senin kahrını çekemem gönül.

Mustafam bazen ağlar, bazen gülersin
El sana ağlar, sen kendine gülersin.
Bilmiyor ki sen benden ne dilersin.
Ben senin kahrını çekemem gönül.

Mustafa KARAOĞLANOĞLU


DEDİLER / Mustafa KARAOĞLANOĞLU


19 Mayıs 1969 Gençlik ve Spor Bayramında, G.Zh.Tuğ.Ord.Bl. Yemekhanesinde saat 10a Çeyrek kala yazıldı.



Hayatta sevdiğini alan insanlar
Ömrü kolay kolay solmaz dediler.
Ben de evlerine gidip istettim
Oğlun fakir olmaz! Olmaz dediler.
********

Evet benim fakir, benim biçare
Ama gel de anlat derdini yare.
Herkesin çaresi dolar ne çare
Aşığın çilesi dolmaz dediler.

********
Bu zavallı aşık benmişim meğer.
Gariplik nar gibi bağrımı deler.
İç oğlum iki tek atarsan eğer
Korkma hiçbir şey kalmaz dediler.

********
İçtikçe başımı bürüdü efkâr
………. saçlarda kılmasın karar
Seven çoktur ama ah! ne işe yarar
Herkes sevdiğini almaz dediler.

********
Ben onun bendesi onun kurbanı
Gözlerim simsiyah görür her yanı
Bir kere tutunca sevda insanı
Öyle kolay kolay salmaz dediler.

********
Çal dedim hemşerim be delikanlı,
Vur mızrabı saza hep canlı canlı
Yalvarma olmazsa kafa dumanlı
Bu insafsız herif çalmaz dediler.

********
Aşık Mustafa bu seni kim anlar
Ayıpladı seni bütün insanlar
Yirminci asırda aklı olanlar
Böyle hayallerle dalmaz dediler.

NOT: 19 Mayıs 1969 Gençlik ve Spor Bayramında,
G.Zh.Tuğ.Ord.Bl. Yemekhanesinde saat 10’a
Çeyrek kala yazıldı.
Mustafa KARAOĞLANOĞLU



GÜVENME

Garip gönlüm kanma bu dünyanın işine
Zalim felek bir kere peşime
Neler getirir insanın başına
Güvenme ey kardeşim güvenme dünyaya.
*******
Olur olmaz şeye kafanı yorma
Her gördüğüne güzel deyip gönül verme
Mustafa’nın sözüne adam sende deme
Güvenme ey kardeşim güvenme dünyaya.
********
Nice aslan yiğitler ölüp toprak oldu
Mezara ne götürdü, neleri kaldı
Durum bundan ibaretken sonu ne oldu.
Güvenme ey kardeşim güvenme dünyaya.
Mustafa KARAOĞLANOĞLU



BİR YOLCU UĞURLADIM

Dün bu sisli şehirde ağlayıp adım adım
Sonsuz uzaklar için bir yolcu uğurladım
En acı duaları hıçkırık hıçkırık mendilime.
Dedim ki güle güle arkadaşım güle…

*********
Ve birden donu verdi heceler
İçimi kurt gibi kemirdi düşünceler
İçimi kurt gibi kemirdi düşünceler.
Sonra göklere baktım karanlıktı.

*********
Bilmem hatıraları bir an unutmak demek
Ölmek yok. Olmak değil bir an unutmak değil.
Mustafa KARAOĞLANOĞLU



DERTLİ

Mektupta bildirdim bütün olayı
Kimse bilmez içimdeki yarayı
Kuşlar gibi terk eyledim burayı
Onun için arz eylerim silayı.

+++++

Ne yaman yerdeyim kaldım burada
Verin teskereyi erem murada
Bana derler neyin kaldı silada.
Onun için arz eylerim silayı
Mustafa KARAOĞLANOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder