İnternette Arayınız!

23 Ocak 2021 Cumartesi

Haşmetname

http://www.kumru.tv/ 'de "SESSİZLİĞİN SESİ" olarak bilinen köşede Haşmet Uzar tarafından 21/11/2007'de "Hoş  Gelmişsin Bekir" başlıklı son derece alaylı bir yazı kaleme alınmıştır. Yazarının kim olduğu bilinmeyen son derece basit bu yazıya ben şiirle cevap verdim. İşte o ilginç yazı ve benim Haşmete verdiğim şiirli cevap. O günler güzeldi vesselam.

                                                                                     SESSİZLİĞİN SESİ
    HOŞ GELMİŞSİN BEKİR

Bazen düşünürüm en çok ne kullanılır?
Yemek yapıyorsan, ortalama olarak tüm yemeklerde tuz kullanılır...
İnşaat yapıyorsan, tüm inşaatların ortak noktası da harcı.
Evet, şimdi asıl konuya geliyorum. Bu iş medya işi... Yani yazı çizi işi! Evet, tabii ki bu işte de ortak nokta; Bekir akkaya...
Bu memlekette yazın hayatıyla alakalı bir iş olsunda altından çapanoğlu gibi Bekir akkaya çıkmasın… Olur mu? Olmaz tabiî ki…
Ama neden olmaz?
Olmaz efendim olmaz!
...
Peki ya kardeşim neden olmaz?
Olmaz çünkü o Bekir! Hem Bekir, hem de kayası ak...
Yazar mı yazar...
Eeeeeeeee,
Yazarda yazar.
Peki, ne yazar.
Tarihe not düşer.
Ne tarihine?
Orası biraz karışık tabii.
Bu Akkaya yazdı mı okunur. Okunmasa dokunur.
Be kardeşim bu memlekette senin yazmadığın bir yer varsa oraya gidelim desek gidecek yer yok.
Kalmamış!
Her yerde ağabeyimiz Bekir.
Evir Bekir
Çevir Bekir...
Hoş gelmişsin Bekir. 
21/11/2007
HAŞMET UZAR -KumruTV 

               -----------------------------------------------

                    Haşmet'e cevabımdır. 

                        HAŞMETNAME

Ben bu sesi, bir yerlerden tanıdım.
Uzar soy adınız yeni mi Haşmet?
Haşmetteki “met”e ben çok takıldım.
“Meddi Cezir” aynen devam mı Haşmet?
 
Alaylı bir üslup “Bekir” demişsin.
Yazıdan çıkardım, çok tuz yemişsin.
Direği es geçmiş, harca girmişsin.
Ortak nokta ordan, görünmez Haşmet?


“Yani” diyor isen, giriş olmamış.
Düşündüm desen de, hiç oturmamış.
Medya ile yazı çok çok karışmış.
Bu yaşlarda “bunak” olunmaz Haşmet?


İsmimi vermişsin, ortak demişsin.
Vallahi burada, çok b.. yemişsin.
Olmayan bir şeyde çok dertlenmişsin.
Teselli edenin yok mu hiç Haşmet?


Çabanoğlu sana, çok mu oturttu?
Seni böyle, Bekircik mi kudurttu?
İşin mi, yaşın mı seni delirtti?
Sana dokunanı yerim be Haşmet?


Demek bu Bekir’dir, hem de Ak’ı var.
Kiminde de, bilinmeyen yakı var?
Kiminde de Uzar, gibi takı var.
Çabanoğlu kimdir bilinmez Haşmet?


Dalga geç dalga geç, dalgada boğul.
“Hoş geldin” demişsin yine de sağ ol.
Haksızlık edenler, bir gün yok olur.
Tarih yoklarla ortada Haşmet?


Karışık kafanı, tarih sanmışsın?
Tarihle yazıyı çok karıştırmışsın.
Tahminim be Haşmet, sen çok yanmışsın
Uzar soy adınla, uzatma Haşmet?


Yazı yazmakta bir, çok okumakta.
Zevk alıyorsan b.. koklamakta.
Zoraki tecavüz yakalıkta.
Yaşayanlar bilir acıyı Haşmet?


İsmin belli değil, Haşmet demişsin.
Gizlenecek çok naneler yemişsin.
Boş yere kendine rakip seçmişsin.
Çık ortaya, çapın görelim Haşmet?

 

Güya küçümsemiş, virgülsüz yazar.
İki ciziktirsem, Haşmeti bozar.
En iyisi koçum, akortlu saz al.
En azından sesin tanınmaz Haşmet?


Cok mu acıttıydı, Bekircik seni.
Tecavüzde olsa, söyle aleni.
Keyf almaya bak, zorlama beni.
Maksadımız kötü, değildi Haşmet?


Evir çevir olmaz, düzgün şekil al.
Sıkma sakın sıkma, sal kendini sal.
“Hoş geldin”i bırak, derin nefes al.
Az sonra murada eresin Haşmet?


Muradın yazıysa, gel yanıma gel.
Senin ki entellik, bizim ki yerel.
İsmini söyleme, enteller ne der?
Yoksa karizmanı çizerler Haşmet?


Emredersen yazmak, bakmak harama.
Dokunma bir daha, dokunma bana.
Bu bir tehdit midir? Tabi ki anla.
Haşmet, maşmet bil ki, anlamam Haşmet?


Biz yazdık çokları yazar eyledik.
Gazete, mecmua pazar eyledik,
Sabahlara kadar uzar eyledik.
Çok şair, çok yazar olundu Haşmet


Bizi hayal edip, vahye dalanlar.
Çok bahaneler gördük, çokta yalanlar.
Uyumadan çokta sabahlayanlar.
Belki hak almıştık bilmeden Haşmet


Haşmetli Haşmetli, kimsin sen nesin?
Beni çok yakından bilen birisin.
Tanıdık sözcükler, tanıdık sesin.
Biz bu tür şeyleri bıraktık Haşmet


Tabi ki çok kızdım, Sin Kef dahildir.
Haşmetcik burada gizli faildir.
İstediğim cevap şiirli dildir.
Yoksa muhatabım değilsin Haşmet?


Eğirdim çevirdim Bekir usulü.
Tarihe not düştüm, Haşmetlü Gülü.
Gülün ayrılmazı, sevgi bülbülü.
Hoş bulduk! Hoş Bulduk! Hoş Bulduk Haşmet?

                                    Bekir AKKAYA/KUMRU TV

             -------------------                                        

©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder