İnternette Arayınız!

22 Ocak 2021 Cuma

Yedi yıl pansiyonda kaldım-1

Hep düşünmüşümdür. İmam Hatipliler hatıra olarak ta olsa neden yaşadıklarını yazmazlar? Belki de yazıldı benim gibilere ulaşmadı. Derli toplu ben şahsen böyle bir çalışmaya ulaşmadım. Sizler kadar ben de çok sayıda İmam Hatipler üzerine yazı okudum. Bu yazılar daha çok İmam Hatipliler değil dışarıdan gazel okuyanlar tarafından yazıldı çizildi. İmam Hatipliler hep savunmada kaldılar. Kendilerini izah etme gayretine düştüler. Bugün elbette ki dünden farklı. Pek bu İmam Hatipliler konuşulmaz oldu. Farkındasınızdır zaten bir çok konu gündemden düştü zaten.
            Ben bir İmam Hatipliyim. Tam yedi yıl hem de Devlet Parasız yatılı olarak okudum. Ordu İmam Hatip Lisesine gittiğim 1975 yılında öğretmenlerimizden tüm öğrencilerin sevdiği Osman Ünal başarılı bir çalışmamdan dolayı bir defter
hediye etti. O yıllarda pek bulunmayan bu deftere kıyamadım ve o günden başlayarak İmam Hatipte kaldığım yedi yılda bazı notları bu deftere yazdım. Bu defter her ne kadar yıpranmış olsa da bugün elimin altında.
            Aldığım notlar o gün benim için çok önem arz etse de bugün pek önem arz etmiyor. Böyle olmasına rağmen ben bu defterdeki tüm aldığım notları hiç değiştirmeden yazmaya karar verdim. Zaman zaman bu notlarıma bazı açıklayıcı bilgileri ve hatıraları da eklemeyi düşünüyorum
        Ben Ordu İmam Hatip Lisesine 1975-1976 yılında kayıt yaptırdım. 1981-1982 döneminde ise mezun oldum. Bu notlar bu yıllar arasında benim gibi İmam Hatipte okuyan çocukların dünyasına bir yolculuk olur diye düşünüyorum. Aldığım notlarda tarihlerde var. Belki tüm İmam Hatiplerde okuyan öğrenciler direk benimle özleşmese de büyük bir kısmı benim o günlerde yaşadığım ruh dünyasını büyük ihtimal yaşamışlardır. Ben diğer okulları yani liseleri ve ortaokulları pek bilmem. Benim bildiğim Ordu İmam Hatip Lisesinde okuduğum yıllar içersinde okulum, arkadaşlarım ve öğretmenlerimdir.
        Bu yazı ile 1975-1982 yılları arasında benim içinde bulunduğum Ordu İmam Hatip Lisesini tanımış olacaksınız. Bunun yanında benim yaşıtlarımdan sağ olanların Türkiye’de bulundukları yerlerdeki durumları ve çevrelerine etkilerini görmüş olacaksınız. Tam olmasa da o yıllardaki İmam Hatiplilerin dünyasına girerek birinci ağızdan bugün gündemde olan bazı konularla ilgili farklı bir bakış açısı geliştireceksiniz. Yazının ilerleyen bölümlerinde ise genel bir ifadeyle;

        O yıllarda İmam Hatipte okuyanlar nelerle meşgul olurdu?

        Nerelere Giderlerdi?

        Okullardaki öğretmenler nasıldı?

        Öğrencilere hangi kitaplar tavsiye edilirdi?

        Hangi gazeteleri okurlardı?

        Öğrenciler kendi aralarında neler konuşurdu?

        Sosyal ve kültürel faaliyetler nasıldı?

        12 Eylül öncesi ne idi?

        12 Eylülden sonra nasıl oldu?

        İmam Hatipte hangi partiler ne kadar etkendi?

   Sınıfımızdaki arkadaşların anne babaları nasıl bir hayat yaşıyorlardı?

        Gerçekten iddia edildiği gibi bir partiye yakınlar mıydı?

        Cemaat ve tarikat ilişkileri nasıldı?

        O gün İmam Hatipte okuyanlar bugün ne işlerle meşgul?

        Hangi partiye oy verirlerdi?
        Bugünkü hayatları ya da çocuklarına vaat ettikleri nelerdir?
Ve buna benzer bir çok soruya aldığım notlar kesinlikle cevap olacaktır.
    Baştan söyleyeyim, kendimi elimden geldiği kadar anlattıklarımın ve notlarımın içersine yerleştirmeye çalışacağım. Gözlemlerimi aktarmaya gayret göstereceğim. Yine özelikle şunu belirtmiş olayım ki, bu yazılar sadece benle benim kanaatlerim ve benim yaşadıklarımla ilgilidir. Devam Edecek… Bekir AKKAYA/KUMRU- 01.06.2008 /Kumru Destan Gazetesi
----
©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder