İnternette Arayınız!

5 Ocak 2021 Salı

Ayakla Vesikalık Fotoğraf /Bekir AKKAYA

"Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur."
            Üzerine toz kondurulmayan ve ima yolluda olsa eleştirilmeyen bu söz benim için son zamanların en önemli sözü haline geldi. Ben demiştim ki, "Sağlam kafa sağlam vücutta değil, sağlam bir inanca ya da düşünceye sahip beyinle mümkündür."
            Biri çıktı geçende "Bu kafaya sağlam bir beden gereklidir tabii ki. Sağlam vücut bu kafanın düşüncelerini dimdik durarak hayata geçirecektir. Düşünce ile davranış arasında uyum akort koordinasyon olmalıdır." Demiş ve devamla hızını alamayarak ""Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur" veciz sözüyle inceden inceye alay etmiş. Bu veciz söz acaba hocayı neden rahatsız etmiş olabilir. Hoca sağlam vücutta sakat kafa mı taşımaktadır. Sakat vücutta sağlam kafası vardır da onun için mi bu veciz söz yanlışlanmıştır." İfadelerini kullanarak
bir yerlere de güya mesaj vermeyi ihmal etmemiştir.
            Bu sözün bize ait olmadığını geçen
yazımda özellikle vurgulamıştım ki, veciz sözü eleştirdi diye "veciz sözüyle inceden inceye alay etmiş. Bu veciz söz acaba hocayı neden rahatsız etmiş olabilir." Sözü de ortada kabak gibi kalmıştır.
            Şimdide inceden inceye tehditler ve tahrikler.
            İlgili yazıda  doğru olan tek bir cümle "benim sakat olduğumdur."  Bu nedenle de "Bu kafaya sağlam bir beden gereklidir tabii ki" denilerek, sakatların sağlam kafalarının olmadığı sonucuna varılmıştır.
            İddialı bir yazıda bu kadar sakat düşünce olabilir mi?
            Demek ki olabiliyor.
            Ve sakat olmanız sizin için bir eksiklik olarak görülebiliyor ya da gösterilebiliyor.
            Görme ve gösterme bilinçli bir bakışla mümkündür. Hatta bakmakla görmek arasında bir fark olduğu da kesindir.
            İlgili yazıdan benim çıkardığım sonuç şudur. Ben sakatsam kafam da sakattır. Dolayısıyla sakat bir kafadan sağlam bir düşünce oluşması mümkün değildir.
            Atalarımız " Kork kelden körden, topal da geliyor geriden." Buyurmuşlar. İyi ki de buyurmuşlar…Bizim öncülerimiz bu durumda "körler ve keller" oluyorlar. Yani daha doğrusu yalnız değiliz. Sakatlık varsa bunun kafada olması, kafanın sağlam olmasını gerektirmez. Hatta kafa sakatlığı düşüncenin sakatlığına daha fazla bir etkendir. Bizim ayak hiç olmazsa kafadan biraz uzakta…
            Geçmiş yıllarda kör bir arkadaşım vardı. Ben sakatlığımdan söz ettiğimde bana "bırak ayağını, amuda kalkarak fotoğraf mı çektiriyorsun?" demişti. Hakikaten öyle. Ben hiç ayağını havaya kaldırarak vesikalık fotoğraf çekildiğine şahit olmadım. O günden bu güne hep iyi ki gözüm kör değil diye şükrederim.
            Her ne kadar bedenimde özellikle de ayağımda bir bozukluk olsa da kafama yakın bir mıntıkada bir sakatlık olmaması hep beni teselli etmiştir. Düşünsenize kafamın bulunduğu ve beynime yakın bir bölgede sakat olma durumu beynimi çok fazla etkilerdi.
            En çok beyni etkileyen büyük ihtimal gözdür. Bir göz yine idare ederde, iki gözün bulanık görmesi görüntüyü tamamen farklı istikametlere çekebilir(!)
            Aslında bana yazılan yazıların sahibi belli değil. Yazılardaki tutarsızlıklar beni bir noktaya götürüyor. Acaba bu yazıları kaleme alan yazar beyin, bedensel bir sakatlığı olmasın?
            Belden aşağıda bir sakatlık olması yazıların kalitesini bu kadar düşürmez. Büyük ihtimal bu yazarın "bel ile boyun" arasında da bir koordinasyon bozukluğu yok. Kâhin olmasam da bu kadar isabetsiz atış ancak "yedi delikli tokmak" dediğimiz "baş=kafa" kısmında bir noksanlık var ki edebiyat dünyasına böyle çapsız yazılar çıkıyor.
            Benim kesin düşüncem yazarın görme bozukluğu olma ihtimali. Bu bana göre bir eksiklik değil, hatta bu tür bulantılı görenlere yardımcı olmak bizim vazifemizdir.
            En kısa zamanda bizim Başkan Faruk Teber'e müracaat ederek bu tür bulanık görenleri derneğimize üye yapması için yazı vermek, bacaktan topal ancak görme durumu olan bizim gibiler için en kutsal vazife olacaktır.
            Bu yazıda sanal reklam uygulaması yapılmıştır.
            Buluşmak ümidiyle.
-----
©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder