İnternette Arayınız!

19 Şubat 2021 Cuma

Hayal Kırıklığı/Bekir Akkaya

Çok gayret gösterdim, çok ta yol aldım

“Derin olsun” dedim, daldım da daldım
Her dibe inişte, hep yalnız kaldım
Aza şükretmedim, “bol” bulamadım.
---

Kazandım kazandım, dostlar çok idi
Karaya çakıldı, bindiğim gemi
Kaptan iyi idi, sağlam dümeni
Koskoca deryada, “sağ” bulamadım.
----
Tarlalar çalıştım, tohumlar ektim
Elma, armut çoktu, fındıklar diktim.
Değirmende mısırları öğüttüm
Birkaç somun kadar,” un” bulamadım.
----
Vallahi çalıştım, dağda bayırda!
Patatesler diktim, Ulu Çayır’da
Çok koyunlar güttüm, elbet sığır da
İki bakraç ayran, “yağ” bulamadım.
----
Bilgiler öğrendim, çokça okudum
Dervişlerin dizlerine sokuldum
Aşık oldum yandım, çok kez yakıldım
Gönlüne girecek, “yar” bulamadım.
----
Güvenim kalmadı, eşe dostuma
Namertler bürünmüş, kuzu postuna
En çok güvendiklerim, geldi üstüme
Karanlıkta kaldım, “nur” bulamadım.
----
Çokça koştum, bayırlarda düzlerde
Kötülük ummadım, gülen yüzlerde
“Kar kış olmaz” dedim, sıcak günlerde
Hep dondum üşüdüm, “yaz” bulamadım
----
Çok güvendim, tez kapıldım gülene
Selam verdim, sağdan soldan gelene
Nasıl inanmıştım, süslü yalana
Kendime diyecek, ,söz, bulamadım.
----
Eşim dostum çoktu, telefon susmaz
Yer idik içerdik, günler hiç bitmez
Fıkralar, şiirler sözler tükenmez
Bir zaman oldu ki, “toz” bulamadım.
----
Arabam son model, hızım son surat
Cebimde paralar vallahi kat kat
Kaçamakta olsa cilveli avrat
Gün geldi dolmuşa, “pul” bulamadım
----
Oğullar evlendi, kız gelin oldu
Gelen hediyeler sandıklar doldu
Bir anda savruldum, bir şeyler oldu
Tutunacak hiçbir “dal” bulamadım.
----
Her yolu denedim, her yola saptım
Gördüğüm her şeyi önce ben kaptım
Beni sevenleri, her gün yanılttım
İçimi dökecek, “kul” bulamadım.
----
Yazdım yazdım ama kendim okudum
Kelime kavramlar şiir dokudum
Çok kez hüzünlendim, çok kez yok oldum
Kendime yönelik, “söz” bulamadım.
----
Dilim sustu ama susmadı gönlüm
Kin ve garazımı “kusmadı” gönlüm
Sevginin elinden tutmadı gönlüm
Sabun buldum ama, “göl” bulamadım.
----
Yaş erdi kemale, bitti ömrümüz
Mevsimler son buldu, işte geldi güz
Huzura çıkmaya pek kalmadı yüz
Başkada bir kapı “yol” bulamadım.
----
AKKAYA dediler olsa "kara" ne?
Saygı’da sevgi de hep bir deneme
Gönlünde yok ise cesetle gelme
Muhabbetten öte, “gül” bulamadım.

Bekir AKKAYA / 15.02.2021 /KUMRU HABER GAZETESİ

------
© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 © Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm yasal haklar https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. Çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder